Friday, February 19, 2010

Jamuan Majlis Perpisahan

Emm...assalamualaikum dan salam satu Malaysia...


19 Februari 2010...aku dijemput ke jamuan meraikan aku...perghhh...ni yang best pindah sekolah ni....pindah je ada jamuan...pindah je dapat hadiah....


disebabkan ada jamuan untuk aku, aku pon mengoder la kek kat kak milah...ni keknya....


nama kek ni walnut brownies....sebenarnya time aku jalan2 ujung minggu hari tu..memang

teringin nak makan ala2 kek or cheese tart ke...blueberry tart ke....sms kak milah..kot2 ada stok...rupanya takde....aku memang penggemar walnut brownies sebenarnya...biasa aku makan kedai kek fruity....tapi teringin nak rasa hasil tangan kak milah....ternyata berbaloi2...dengan harga dan rasanya...walnutnye n coklat...perghhhhh....dah sama dengan rasa kat fruity kek house....n memang kek ini mendapat pujian cecikgu sekolah lama aku....

BTW...jamuan perpisahan tuk aku n seorang lagi cikgu yang pindah...ada sup ayam,kerang goreng cili api...jelata, sambal belacan n also ulam-ulaman....thanks to Badan Kebajikan Sekolah lama aku...terharu den....

Yang tak tahan nak kene bagi ucapan...auwww....malunye....depan murid bolehlah konfiden...depan rakan2 sejawat....ada segan sikit...tapi dah pengerusi majlis berpantun....katanya dah lama tak dengar suara manja aku...teruskan la...ahakksssss...manja ke sore aku...hahahaha......

Aku macam biasa...tetap kecoh walau di mana....siap pakai baju baru tu...nanti bebile aku upload gambo aku kat jamuan tu....pengerusi BAKE aku dah beli SLR ooooo....memang gempak...rasa macam artis popular je orang snap2 gambo....

Aku pun dapat beberapa hadiah...TQ to kawan-kawan SK Sungai Haji Dorani...aku suke dinner set yang baru ni include the pasu from akak2 p.sumber n also cute stationery from kak wana....pada aku memang berbaloi2 semua hadiah yang aku dapat termasuklah hadiah sempena perkahwinan aku....

Paling tak tahan...aku dapat sajak terbaru...dari cikgu sekolah tu....berbunyi.....

Kini,

Segalanya Berubah

kuning dah jadi merah

Bulat dah pecah-pecah

Rata dah jadi lembah

Yang kering dah selalu basah

Dan betul-betul bukan acah-acah

.....Permulaan bagi Echah.....

Aku hanya faham beberapa baris sahaja...ada beberapa baris lagi aku tak faham...mungkin lame2 aku paham le kot...actually sebelum aku menikah ada gak satu sajak yang aku dapat...aku dok cecari2 dari semalam...kalau ada nanti aku post...leh wat kenangan dah tua2 nanti....uhuk...uhuk....ok kawan-kawan...tata....

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...