Thursday, October 1, 2009

Tinggal 2 Bulan

Tinggal lagi 2 bulan je....
untuk satu tarikh yang bermakna....
Semalam...
rasa dunia bergegar...
migrain....
janganlah orang bagi keje lagi kat aku....
otak tak henti berfikir....
serentak dengan dunia tak henti berputar....
namun....
aku sentiasa mendapat kata-kata semangat...
dari teman-teman yang sentiasa memberi sokongan....

Walaupun lagi 2 bulan....
aku masih punya beberapa tugasan tertunda....
Demi sebuah perjuangan dalam dunia pendidikan....
aku gagahi jua.....

Tapi...
Sudah cukupkah persediaannya...
dan kini baru aku tahu....
apa yang semua orang pernah lalui...
Kini aku jua akan melaluinya....

Seorang teman berkata...
Perkahwinan itu bak satu perjudian...
Walau setinggi mana darjat dan pangkat...
Walau setinggi mana ilmu di dada...
Namun di hati yang lebih mengetahui....
Kita sendiri yang memilih....
Dan kita sendiri lah yang mengharungi....

Hidup tak selalu indah...
Dan hidup juga tak selalu menyedihkan kita....
Semuanya ketentuan darinya....

Semoga semuanya akan berjalan lancar.....
Dan benih-benih yang disemai sentiasa subur...
Buat selama-lamanya....

Aku bermohon padamu Ya Allah....

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...