Sunday, August 16, 2009

Nostalgia Lama

Antara kenangan yang masih dalam ingatan bersama teman-teman satu ketika dulu.....

1. Dorm 2/2 : Matrik Kolej kurniawan,Cheras....satu ketika dulu kami tak cukup umur,dah dilamar oleh KPM untuk buat matrik...bayangkan...semua budak2 lagi...tak dapat keputusan SPM pun lagik...pastu ditempatkan pulak satu dorm...teruklah jadinya..dapat lak aku yang jadi ketua dorm...lagi la semua jadi tak betul...kamilah yang paling teruk...dorm paling bersepah...buat marah pakcik saad...tak pegi perhimpunan pagi...hahaha...betapa teruknya kami dahulu...skang semua dah ada kerjaya masing-masing...penah sekali pakcik saad denda...kitorang satu dorm kene duduk tengah panas...dan takleh tahan,bile pae terkunci dalam toilet...itulah yang paling kelakar bila pakcik saad datang menyelamatkan...bestnye dorm 2/2...rindu sangat...

ni la antara gambar bebudak dorm 2/2



tengok...aku dah ada baby tau...hehehe....

2. USM,Pulau Pinang : 3 tahun..lagilah lama..lagilah ramai kawan...walaubagaimanapun...geng aku silih berganti...hahaha...first year..aku bergeng dengan akak bilik aku je...kak lisa,kak lina n aku...asalnya semua tak satu geng...akhirnya geng itu menjadi lebih besar dengan kehadiran kak otong,kak tie muda,kak che,kak anak buah,kak imi,kak nana n kak zai..best banget ini geng...tetapi bila ramai yang sibuk,biasanya tinggallah aku,kak lina n kak lisa...bila time kak lina asik g lab..aku n kak lisa mesti g jenguk die...walaupun lab bio busuk...hahaha...rindu akak2...mmuahhh....

Masuk tahun 2, akak2ku dah grad...aku pun bertukar geng...kejap geng dgn kak ila,kejap kak oja...tapi akhirnya geng menjadi lebih besar....ngan kak oja...hahaha...bestnye....walau macam mane pun aku tetap banyak masuk geng2 lain gak,kira kurang setia...kejap g geng kak fira...kejap kak oja...kejap kak ila...tapi inilah pengalaman manis...meh nak skodeng aku n kak oja....



ada pulak muru menyelit...hehe..time kawen wahab ni...brape dah anak wahab ek????

3. Di IBMM - Aku ditakdirkan menjadi warga pendidik...alhamdulillah...time ni nama kumpulan aku kumpulan D...gile2 jugak walaupun hakikatnya...ramai yang dah jadi mak orang...apepun..akak2 kat maktab pun best...memang layak jadi guru cemerlang...semua perform sehabis baik....aku bergeng dengan kak ar,kak ina zubir n kak azharina zubir...semua same2 ok...cuma aku sorang je duduk asrama...diorang berulang...sama kelas...uwwaaaaa...teringat lagi time aku kene marah dgn en.thiru coz kelasnya agak membosankan...so,kami berempat main pass2 surat...but aku n kak ar...tergelak2...lantas encik thiru menunjuk ke arah aku...kenapa saya tgk awak berdua tersenyum2 dari tadi..ada yang tak kene sebab saya tak buat lawak langsung...and I can see both of you passing something...hahaha...merah padam muka beb...n untuk pengetahuan, aku simpan smua nota2 kami time boring2 during lecture baik2..bile baca balik memang memorable...haha..paling tak tahan bila group kami jadi sentri berjaga malam time bina insan...hahaha......malu nak citer...tapi rasenye group kami jugak yang terbaik tak gitu Encik Badrul....

meh nak postkan gambo cikgi2 daripada IBMM...



ni time bina insan guru...kene masak sendiri...uwaaa....semuanya berdikari..tido dalam khemah 3 hari...sekhemah lak dengan geng sendiri...bile malam...mulalah berbunyi....

4. Dan apabila bekerja..aku punya seorang teman baik...yang aku akan sayangi sampai bila2...dialah penyimpan rahsia dan pendengar setia,...berhati mulia...dan kami memang digelar pasangan ideal...dialah teman ke mana-mana...especially shopping....itulah kak ina...ingat lagi...kami adalah pengunjung j-card setiap tahun...dan kami tidak pernah terlepas daripadanya...setiap kali sebelum pergi jkad day...suami kak ina akan berpesan pada kami berdua...keluar rumah mengucap dulu banyak2....hahaha...yang penting...kak ina mesti kene g dgn aku gak n aku pon camtue...klu tak tak lengkap la idup kami berdua...dan dia lah yang banyak memberi sokongan hingga kini...tq kak ina...

ni la gambo aku n kak ina...time ni kitorang kat stadium...n salah satu banting kitorang telah menang...setelah berpenat lelah dan berhari2 menyiapkan sebanyak 10 banting.....




bila dah tulis..n semua bermain2 balik dalam kepala...besttttttnyyyeeeeeeee.....nak lagi...nak lagi.....

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...