Sunday, August 16, 2009

Cerita-serita Kelakar yang aku ingat

Mengapa aku tersenyum hari ini...dan untuk hari ini sahaja..ini adalah entry ketiga yang aku tulis...hahaha...punyalah kurang keje...nak kupas kelapa...hari nak hujan pulak...aku dah la tak tahan sejuk...antara cerita kelakar yang aku ingat :

1. Time tingkatan 3 - Time ni duduk asrama...tetiba bunyi loceng lama sangat...rupa-rupanya fire drill...cheh..kelam kabut la nak lari...dan dekat asrama...klu beli selipar mesti hilang...camner nak lari...selipar takde...aku pon kuar jugak le...tapi betapa jahatnya aku...time tgh jalan2 nak ke padang...nampak adik junior pakai selipar...g cakap..dik, ni selipar akak...bukak balik...menangis budak tu kene kaki ayam...padahal tu bukan selipar aku pon....hahaha..jahat betul...

2. Dekat asrama lak...time ni katanya kedek ( orang gile ) kat sekitar sekolah aku suka ceroboh asrama pompuan...penah sekali aku tdo lambat kedek masuk asrama bersilat kat belakang bilik aku...nasib baik pintu semua kunci ketat2....yang bestnye jadi kat aku...dalam lalok2 n gelap2,aku amik semayang kat kolah...sekali...bangun je tegak kepala...kedek dah ade depan mata aku...terus le aku berlari dengan selipar yang licin...lagi sikit nak tersungkur...tah mane kedek sekarang...walau apapun,kedek konpem masuk syurga....

4. Time tahun 1, aku sebilik dengan kak lisa n kak lina...n kami ada geng yang agak besar iaitu kak otong,kak anak buah,kak tie muda,kak che,kak zai,kak nana n kak imi....rindunya kat akak2 aku ni...yang penting kami semua keje cikgu...hahaha...

cerita bestnye...bilik kami yang sempit tu masih boleh memuatkan kami semua ini..satu hari bulan puasa kami semua nak bersahur...kami bersahur malam...time ni bapak kak lina baru hantar komputer...jadi kami dapat satu game...aku pun dah lupe namanya...kami satu geng ni ada turn untuk main game tu...dan akhirnya pada malam tersebut sebelum kami semua nak makan tiba lah turn kak che....kak che dah bersila nak main game...yang kami lain dok sibuk berebut tempat duduk n bukak nasik bungkus masing-masing....baru nak suap...tetiba loceng berbunyi...fire drill...perghhh,,....memang tak tahan sebab kunci bilik bersepah2...tah mana2...kak lisa yang kelam kabut gak carik kunci....n yang lawaknya...fire drill je...tu pun kak lisa menggeletar2 nak masukkan kunci kat pintu....hahaha....sempat lagi tu kak che merungut tak dapat main game die...

lagi satu...aku time tu junior...so kene duduk katil atas...satu hari...aku dapat call..dah lupa dari siapa...tapi siap nyanyi2...yang penting dua orang akak aku siap join nyanyi2 n lompat2 atas katil aku...sekali preeeekkkkkk.....perghhh...terumbang ambing kitorang.....kak lina menahan dari bawah,nasib baik tak penyek....

Aku terasa nak kembali semula bersama2 dengan akak2 aku semua balik...rindunya rasa....

Habis first year...aku terpaksa kene ada geng baru...nasib baik kak lisa extand...so aku ade lagi akak yang nak jaga aku...tapi time ni aku dah mula ada kak ila n kak oja yang jaga aku...

Aku ingat lagi...bila kak lisa dah nak habis extand year die coz die extand satu sem je,die sangat risau n sedih nak tinggalkan aku...sebab die sangat takut tak ada orang jaga aku...aku tak paham gak masa tu...tapi aku nangis gak...bukan senang nak berpisah dengan akak kesayangan aku...tapi bila masuk second year...dia nampak aku ada kak ila...dia berasa sangat senang hati untuk meninggalkan aku....Sayang kak Lisa banyak2.....

dan apabila aku dah nak masuk third year...kak ila pulak yang sedih nak tinggalkan aku...yelah...tapi time ni aku dah ada kak oja....dan apabila aku hampir menamatkan tahun akhir dan saki baki usia pengajian...berlaku gak perkara sedih antara aku dan kak oja....uwwaaaaaaa....sedih....

Sambung lagi nanti ye.....

p/s Kepada semua teman yang mengenali aku, terima kasih atas segalanya dan atas sokongan dan segala kenangan dari kalian....aku terasa akulah yang paling bahagia saat ini kerana aku punya kalian....Sayang semua.....

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...