Friday, March 21, 2008

bola jaring 2008



Sekali lagi menyaksikan kehebatan dan kelincahan anak-anak murid aku di padang...dan aku memerlukan kemenangan...taun lepas menang 3 daripada 5..taun ni????Sadis aku rase tengok keadaan padang taun ni...mangement baru beb...sekolah tuan rumah bertukar tangan...dan padang yang menerima kejutan cuaca setiap hari antara hujan..panas...sejuk...suam-suam kuku....wahh!!!padang yang mensurprisekan....mampukah anak-anak bandar ini bermain dengan baik????? Aku mula tertanya-tanya sendiri dan sedikit-sedikit aku dah dapat meneka jawapannya.....

Padang yang kurang besar menyebabkan we all terpaksa berkongsi gelanggang...samapai 12 biji sekolah...oh my god...kul berapa game boleh settle...duduk bawah pokok yang sekejap-sekejap matahari di atas kepala menyebabkan kami menjadi manusia nomad mengalih-alihkan tikar....adus...ala-ala berjemur di musim panas......

Akhirnya kitorang hanya dapat menduduki tempat keempat daripada 6 dalam kumpulan....kesian budak-budak kene bamboo dengan cikgu....of course dalam satu-satu game...setiap telur perlu dipecahkan...dan setiap kali abis satu game...aku n kak nizah adalah manusia paling pressure untuk menukarkan posisi anak-anak murid...

Antara yang best dapat dikongsikan :
1. Padang yang becak meneyebabkan bola yang jatuh ke tanah terus tercacak..dan tidak lagi bergolek-golek ( moral of the story...sila lari ke arah bola landing, xyah nak kejar jauh2 )

2. Anak-anak bandar selalunya tak pernah jumpa lumpur dan takut cahaya matahari ( takut gelap ).....kalu tengok padang becak takde harapan kita akan menang....

3. Come on girl...sayang bola girl...turun girl..naik girl...antara ayat-ayat best yang boleh didengar dari tepi padang....

4. Mane-mane yang berlagak....confirm akan kalah....

By the way...aku bukanlah pandai main bola jaring...tapi demi anak murid kene le blaja...sape nak attack...wing,centre, shot dan sebagainya.....Anyway...game yang menarik untuk dipelajari dan diajari....

CHAIYOO BOLA JARING!!!!!

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...