Sunday, March 16, 2008

aktiviti cuti sekolah....

Seorang cikgu biasanya banyak cuti dan membuatkan ramai orang jelous...betul ke....pada aku yang dah menjawat jawatan ini beberapa tahun, budak-budak sekolah memang perlu dicutikan kerana mereka manusia dan individu bergelar guru juga perlu bercuti, kerana apabila bekerja dengan institusi manusia ni, pressure nye lebih sikit...Memikul amanah besar daripada Allah dan ibu bapa bukan senang...perlu dibuat dengan bertanggungjawab dan seikhlas hati....

Apa yang aku buat masa cuti ye?????
...CUTI....hari ni dah ahad dan aku menghitung hari pulak nak cuti balik...emmm...cuti maulidur rasul plak...betul la masa we all cecikgu tulis takwim, banyak sangat cuti hari khamis taun ni....kerajaan Malaysia memang banyak cuti tapi dari sudut positifnya sekurang-kurangnya ia boleh memasyarakatkan kita rakyat Malaysia terutama aku dengan jiran-jiran aku yang kalau tak cuti memang takkan nampak le muka masing-masing...

tak banyak yang dapat dibuat masa cuti...almaklum seminggu je...ni ayat tak bersyukur ni...hehe...balik kampung,amik ptk,and orang order kuih...adus..nak terpatah pinggang n kepala...kak ina mengorder 200 ketul...untuk babynye yang dicukurkan jambul...nasib baik order sejenis je....ok la..masyuk gak ekonomi...hehehe...agak2 harga emas biler nak jatuh????

Sebut pasal baby kak ina,emm...mohd nasrul danish...emm..tak agak-agak kak ina,pukul rata semua kenduri..last2 kul 10 lebey baru makan....aku telah mencukur kepala danish...ala...siannye danish....tak nangis pon langsung...danish...danish..bukak la mata..auntie datang ni...kesimpulannye,selepas anak jeyanthi, skang ade pulak anak kak ina...congrat kak ina n janggut....danish ikut mata aku kan...terkenan tu beb....nanti kite berbesan la...hahaha....

Esok dah mula sekolah...aku nak meneruskan kempen satu sen aku...alahai...dah nak bulan april ni...chaiyo...chaiyo...sebelum bank tutup kedai...kepada cikgu2 sekolah yang baca blog aku, wat le kempen satu sen ni....memang untung...aku dapat dah 300 lebih...yang penting kuarkan surat pada ibu bapa dengan ayat power bahawasanya...kempen ini adalah secara seikhlas hati dan tiada paksaan pada mana-mana pihak...chewah...cepat...sebelum 1 APRIL 2008

SCHOOL SWEET SCHOOL...WELCOME BACK .....

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...