Saturday, January 26, 2013

cuti aje xreti dok umah...

hari khamis bersempena maulidur rasul,suami den ade keje...jadik berjimba2 dengan adik2 dara saya di kuala lumpur bersama anak dara saya...say good bye to ayah becoz ibu buhsan dok umah klu cuti...

daripada pukul 10 pagi sampai 6.30 petang baru la sampai umah...hari ini dalam sejarah kirenye bile tetibe parking's fee adalah mencecah rm 16.50...

heiii...adik aku steady meady aje drive her car walaupun meter minyak die senggatnye dah merah betul...aku le yang sangat cuak wokehhh...

masih lagi di kl..suami aku dah pon sampai rumah dan terkejut bile aku kabo...kitorang kat kl lagi bang...ibu ade lagi satu kedai lagi nak terjah....punca sebenar balik lambat adalah dok bersila memilih bunga di ssf yang tgh clearance tu...sampaikan smua orang ingatkan aku ialah seorang mak andam ok...yang pandai menggubah bunga kuhnun...cerewet mengalahkan yang pakar...haha...

dan cuti maulidur rasul dihabiskan dengan sehabis baik dan dapat jugak aku attend n tengok perarakan maulidur rasul di jalan masjid india...iman pon dapat gula-gula daripada uncle di situ while we all bergilir2 solat...

hari sabtu pulak yang begitu berbaloi dan penuh dengan kegembiraan kerna kerjanye asik makan aje....ada 3 kenduri yang perlu ala2 wajib dan harus pergi...sebab takde kemudaratan atau masalah yang menghalang aku nak g....

first umah farahin n soufi...kawan lama satu sekolah n rupenye nak jadi pendek citer..anak2 mereka satu nursery dgn anak aku...then di situ kisahnye kenduri aqiqah...of cos ade kambing...hai...pencinta kambing...sungguh bertuah ekau suami isteri ari sabtu yang indah ini walhal pagi nye sarapan pagi aku dah masak rendang ayam n cencaru sumbat...dah makan sampai mau pengsan sefamily...

seterusnya...jugak aqiqah lagi...kambing sesaje le..aqiqah anak ustaz zamri n ustazah zakiah...ada 2 baby ok...sonok tgk iman khadijah membuai2 baby...ekcited terlebih anak aku...bestnye dapat kembar...time ni perut penuh betul...nasib baek ade soto n pecal plus terjumpe plak cikgu sk2 simpang lima..kak sanisah...kak muliati...jamhariri...jadik...penuh kenyang lagik perut dengan kontrovesi...hikhik...aku memang suke jumpe kawan....

lastly...jemputan house warming...adik cikgu sk sungai nibong...pepagi tadi aku dapat call...tak g rase macam bersalah lak...plak tu blakang umah aku aje...walaupun perut dah penuh...aku rase nak jumpe jgak kak rufiah..jadik...makan gak ko santan durian beserta roti/....

kesimpulannya...cuti ini sungguh indah..dan keindahan itu akan berterusan sebab esok aku ade 2 event lagik yang penting...pertunangan adik sepupu aku at rawang n pertunangan adik sepupu suami aku di meru....moga dikurniakan kesihatan secukupnya...amin....

p/s...lagenda berterusan tuk next week majlis nikah kawan aku anis dan keesokannya anak kak jamaliah lak...ex sk2 simpang lima...

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...