Tuesday, January 31, 2012

Kalau Orang...

lain ngandung..nape ek aku rase macam kejap aje...tup tup dah nak bersalin....tup tup anak depa dah besar..tup..tup dah leh jalan bagai....yang paling best tetiba dah ngandung lagik....


Tapi nape aku rase macam lamenye aku ngandung dulu...haha...rase macam malu plak bile orang tanye aku...bile nak bersalin ni cah oiii...chah...takyah naik tangga lagi...dah macam nak bersalin...biar kitorang aje punch card ko....


Mungkin gak sebab aku ngandung amik masa 2 taun..iaitu 2010 n 2011...kawen ujung 2009....ngandung 6 months after that..n iman alhamdulillah selamat dilahirkan pada 9 mac 2011...kan namenye makan taun...lastly anak aku jadik sebaya dengan kebanyakan anak kawan2 yang kawen agak lewat daripada aku....contoh paling bagus...kawan matrik aku...faeizah bahrin n nanee...dan skang tengah sibuk mengandung lagik...tahniah weh aku ucapkan...serius aku agak jeles weh di ambang2 usia kita yang dah mencecah 30 an ni....


Dulu masa aku nak kawen...ramai gak yang risau...camner la aku ni nanti dah kawen..pandai itu ni ke tak...semua orang memikirkan aku adalah seorang yang naif hal rumahtangga...agak naif juge ye....sangkaan diorang memang tak meleset....banyak bende aku tak tau dan perlu bertanya serta diberitahu...n lastly diorang cakap...ecah cepat belajar....


Then bile nak menjelang2 usia kandungan aku nak selamat dilahirkan...ramai gak yang risau...weh...aku pandai ke nak uruskan itu ini...aku tak penah pegang baby dan sebagainya sangat...n bile aku bawak iman berjalan2 hari raya...musti ayat yang terpacul...echah...dah jadi mak...akak tak sangka echah pandai jaga anak...alhamdulillah...nampak banget aku ngok...haha...tapi until skang semua orang akan cakap i'm rock mother...tah tang mane rocknye...diorang tak tau aku kengkadang cubit anak aku....btw...aku skang dalam proses nak shopping beg tangan bertali panjang...dalam erti kata lain mahu aplikasi kak norsiah punye teknik...melibas anak di belakang menggunakan handbag while the mother driving....ibu berkerjaya katakan...bayang aje...nursery yang dulu masa cik iman baby2 amik masa 5 minit nak sampai dah makan masa almost 15 minutes nak sampai...becoz of what????because of my darling iman also driving with her mother...kijamkah aku bile menghadiahkan iman picit halus manja menyengat kat kakinya sampai die nangis2...???


Oh...kajian juge menunjukkan bayi susu ibu kuat anti bodinye plus tulang temulangnya...my cik iman khadijah punye tangan yang gagah perkasa itu mampu memusingkan power stering ibunye dengan jaya sekali sambil ibunye menahan kesabaran dalam hati dan berkata sendiri...tangan ibu musti lagi kuat daripada iman...tidak boleh berputus asa...kalau sikit je putus asa tu menerjah...ke hutan jalan dusun la kami dua beranak.....


Bila bercakap tentang susu ibu...hello....sanggupkah kite nak memisahkan anakanda kite daripada susu kite walhal dirinye begitu taksub bile dah dapat...takkan kite sanggup...hatta nak g toilet sekalipun...pasrah...rela...tahan demi anakanda yang akan berpaut kuat pada bondanya...penah gak aku terpk...mungkin hikmahnya aku lom lekat2 lagi tuk kali kedua agaknye...Allah masih mahukan aku memberi sepenuh hati hak iman khadijah...ye..aku akan terus berjuang...kengkadang orang tanye aku....ehhh...nyusu dengan ibu lagi ke cik iman...fuyooo...segalanya yang terbaik untukmu....Semoga anak2 kita akan lebih maju dan berjaya....

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...