Monday, May 30, 2011

I akan bertukar....lagi dan lagi...


  • Untuk ke sekian kalinye dan secara rasminya aku akan bertukar lagi...jadi masuk tahun keenam aku mengajar...sekolah yang bakal aku pindah adalah sekolah kelima buat masa ini...( ait...ada hati mau tukar lagi ka...)



  • Aku bermula di sk2 simpang lima plus minus 3 years...then ke sk parit 13...transit kejap...dalam beberapa bulan...then ke sk sungai haji dorani...dapatlah setaun...seterusnya ke sk sg nibong...dapatlah setaun setengah...dan insyaallah soon ke sk kapar....dekat dengan rumah baru katanye....



  • Aku pon dah siap skodeng n intai2 sekolah baru...dah cari jalan kuar rumah...dah catat masa perjalanan...tapi aku siap cakap kat laki aku...bang, ajar kite naik moto...kite nak naik moto la...walaupun kite takde lesen...boleh gitu.....sekolah sekangkang kera pun dok sibuk nak naik moto lagi...aparaaa.....



  • Walau apapun rasa sayang kat sk sungai nibong tetap juga menebal...namun atas rasa dan dasar serta komitmen terhadap rumahtangga....kite mesti bertukar jugak...siap tak sayang n cinta pada rumahtangga sendiri ye tak...lelagi dok umah baru lak...lagi berkobar2 nak wat itu n ini....



  • Terima kasih banget pada warga Sk Sungai Nibong yang aku dah anggap macam family sendiri walaupun ada yang cakap...dua bulan aku pantang...sekolah sunyi...pasni aku pindah lagilah sunyi...aku tanye balik dengan diri sendiri...maknanye aku ni kecoh la ek...haha...lagi mau tanya...aku memang kecoh kat mana2.....



  • ingat juga zaman bebearu masuk ke parit 13 n sg haji dorani...untuk sebulan yang pertama...memang ramai yang ngumpat n ngata aku...cakap aku adalah sorang cikgu dari bandar yang bergaya n sombong...depa kata aku sombong untuk permulaan...jangan korang xtau...aku klu memula jumpe memang orang cakap aku sombong...sebab aku nak test market dulu...takkan nak main redah je memula dah kecoh...pas sebulan selepasnya...baru diorang kenal aku sape...haha...



  • masa tu mulalah episod pengakuan berani mati ramai orang...ingatkan dulu ko sombong...itulah..inilah...rupenye riuh sekampung...keke..well..aku memang begitu...



  • then,,..bile transfer ke sk sg nibong..kekonon memula nak behave n pemalu la jugak...tapi udah tak boleh...sebab dah ramai yang aku kenal kat area sabak bernam kan...so no more test test market....



  • Dan seterusnya kite tengok nanti camner lak aku kat skolah yang baru lagi nanti....tak sabar den mau pindah...hati dah tinggal suku aje kat sabak bernam...hehe...tata....

p/s...info dari jps...guru kat selangor yang mohon pindah 3++...yang dapat pindah only 3+...bertuahkah aku...hehe....

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...