Thursday, April 28, 2011

Kursus Rekrut


  • Eh,belum abis cuti dah kene g kursus ke...???ye...ini kursus rekrut oleh nenek aku untuk mengurus rumah tangga...well....very kejutan budaya aku ni....



  • Semuanya bermula semalam...nenek aku kata...ko ni kene kursus rumahtangga..klu tak karam rumah tangga nanti....semalam agak panas sket hati...ye la...nenek aku punye training agak garang....tapi bile aku wat keje sket2 n pelan2...aku fikir2kan balik...betul ape nenek aku cakap....sape lagi nak buat kalau bukan aku...ini kan rumah tangga aku....aku musti berusaha jadikan sebagai rutin harian...aku bukan anak dara lagi...status dah berubah kepada ibu beranak...walhal baru sorang...kuikui....



  • Jadi alhamdulillah pagi tadi...iman akan bangun seawal 5 pagi tuk menyusu dan bermain...jadi aku pon terus nyusukan die sambil minum kopi panas...bagi segar n buntang sket mata....betul woo cakap..baby akan bangun awal2 pagi untuk kejutkan satu rumah supaya bangun untuk solat....



  • 'Then lepas iman kenyang...aku biarkan je die main....alhamdulillah...iman memang pandai main sorang2...dah penat die akan terlelap sendiri...so..aku pon mule le memasak...hari ni dapat la masak gerut masak kerutuk plus tumis bayam plus wat air teh plus masak nasik....plus masak air untuk wat air mati....air masak la.....then kemas2 dapur....sape lagi nak wat....takkan le woo lagi...woo udah tak larat.....



  • Then hidangkan makanan, yang suami aku pon dah sibuk2 bangun,solat,mandi n bersiap2....sambil tu die entertain iman main...



  • Seawal 6.30 pagi...semua setel....aku pon bukak tingkap...n iman pon dah mula nak tdo.....Kesimpulannya aku agak puas ati dengan jadual hari ni cume aku perlu masukkan hal basuh baju n mandikan iman dalam jadual aku....mungkin kene sidai baju malam agaknye ye lepas ni....n iman pasni kene mandi seawal kul 6 pagi.....

p/s...g sekolah semalam....semua cakap...chah...slimnye ko dah...wakaka....memang le...dah kuar orangnye....

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...