Saturday, April 30, 2011

Berani ke...




  • Nak gunting sket bulu mata anak aku....sebab klu ikut petua orang indonesia...nak bagi bulu mata anak lenti...masa baby...gunting sket bulu matanye kat hujungnye...tapi berani ke????walupun memang bulu mata anak den ikut den iaitu panjang...den tetap tak berani....



  • Nak cucuh batang daun sireh kat api...sampai die jadik itam...den watkan jadik celak kat bulu keningnye...nanti bulu kening anak jadi lebat n cantik...tapi...aku takut risikonye...dibantainye...aku wat tersenget...mau tersenget bulu kening anak aku nanti....



  • Cucuk2 pipi anak dara dengan jari...konon nanti bagi anak ade lesung pipit....aku kengkadang cucuk jugek...tapi malas...redha...i rase anak i dah comel enough...kehkehkeh...tak malu puji anak sendiri...kesimpulan,semua baby kan memang comel......ini berani la jugek....



  • Nak mandikan anak pepagi dengan air sejuk...orang kata nanti kental badannya...tapi aku tetap tak berani...sebenarnye tak sanggup nak dengar die menangis sebab kene air sejuk...sian anak dara saya...jadi...ibu tetap gigih masak air panas setiap hari untuk mandikan iman...nasib baik iman xyah gune daun bagai.....hehe...



  • Kesimpulannya...i love my iman very much....

P/S...oRANG kata orang yang lahir tengahari lasak orangnye...ye ke...tunggu....aku cakap dengan suami aku...mau dilompat jerk iman ni kuar lalu tingkap depan gamaknye....





ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...