Saturday, February 26, 2011

Berbicara tentang pelbagai bil....

  • Tadi mesyuarat PIBG sekolah...aku cam biasa..handle jamuan VIP...n VIP jemputan YB Noriah Kasnon.....
  • N penatnye ye bile mak buyong yang dah memboyot kene handle jamuan vip....maklom...pinggan mangkuk plus alas meja plus sapu tangan angkut daripada rumah...tapi sebabkan Guru Besar aku sporting...memang aku buat semua dengan ikhlas....kuat2 sket keje....leh bersalin cepat...hehe....
  • Sambil mesyuarat kami aku n cikgu azee berdiskusi...pasal bil api plus air plus astro kat umah masing2....sedia maklom skang astro dah ada charge gomen service...dalam 3 hinggit lebey klu dalam bil aku.....
  • Method kami same.....duduk 3 orang dalam satu rumah...tapi die dengan seorang anak kecil manakala aku 3 orang dewasa....
  • Aku basuh baju setiap hari....n klu basuh baju...memula rendam dulu pakai sabun serbuk...tenyeh2.....baru masuk mesin basuh...n buh sabun cecair.....gune laptop kengkadang sampai ke subuh.....pasang lampu waktu tdo sampai ke pagi...pakai peti ais sampai 2 bijik....
  • Cikgu Azee...basuh baju selang sehari...siang takde orang kat umah.....
  • Tapi bil air plus elektrik plus astro nye lebih banyak daripada aku...berbeza hampir RM 100....aku pon cakap...tu la kan...zaman skang...maintenance semua makin tinggi....
  • Tapi aku cakap mungkin jugak sebab umah aku pakai kolah n tak pakai air cond...n mungkin jugak kitorang gunekan lampu panjang...jimat la sket...tapi sedarkah kita???banyak jimatnye sebenarnye....Jom berjimat cermat.....hehe....

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...