Monday, February 7, 2011

Berat turun lagi...

  • Berat badan turun lagi!!!aduss.....nape...nape n ngape.....risau den....

  • Selama seminggu gak check bp ok.....tapi tadi bp naik lak....120/90..ngape n ngape.....

  • Selama seminggu test air kencing.....kencing tak penah kotor....tapi tadi...tetibe kencing kotor.....pening...pening.....

  • Tapi mind setting aku daripada umah dah memang positif je...siap leh gelak2 dengan doktor....cakap..tah la doktor...agaknye bile dah dekat2 tarikh bersalin...lagi banyak masalahnye ke.....

  • Then doktor pon cakap...saye tak risaukan bp awak ni sangat...risau yang kencing kotor ni...tak penah2 lak....awak tadah kencing yang mula2 ke ape.....

  • Yup...ni la kencing pertama saye tuk hari ni....haha....then doktor bagitau lagi...lagi 10 hari jumpe saye....make sure basuh dulu botol tadah air kencing tu and ambik air kencing yang tengah2...jangan amik yang first.....

  • Dengan poyo nye aku cakap....la...ye ke...mane saye tau....dan dengan bangganye aku kene la makan 2 jenis ubat.....hai la...memacam...memang konpem swasta akan reject aku klu aku nak bersalin kat swasta...hehe...(awal2 pon doktor swasta dah inform aku ).....

  • Dan kerana agak risau jugek...aku dapat mc...n terud gak aku menggagahkan diri g klinik swasta tuk tengok....sape yang turun berat badan sebenarnye...aku ke...baby ke....baby kureng vitamin ke...hai la...memacam...serabut memikir.....

  • Alhamdulillah....hasil scan...memang rasenye ibu yang turun berat badan...so far baby dah 2.7 kg.....dengan usia 35 minggu.....n berada di posisi sepatutnye....everything ok bak kata dr nurul huda.....tapi iyelah...Allah itu lebih maha berkuasa...jadi segala adalah ketentuannya.....moga2 ok aje.....

  • Sempat jugak aku tunjuk buke merah aku yang dah nak lunyai pada dr nurul huda.....pasal kencing kotor aku tu....dan kata2nye mempositifkan aku semula....ok le tu...takde teruk sangat...biase la pregnant...macam2...minum air masak je banyak2...makan ubat yang dr bagi tu.......

  • Terus semangat waja....dah la dapat mc...beronok2 la aku membeli barang kelengkapan iman wat kali terakhir...hai....entahlah.....selagi iman tak keluar...ade aje la barang yang aku nak beli.....( baru skodeng bottle storage bumble bee at RM 38.90 untuk 10 biji )...emmm...murah ke mahal ek......Tapi rase takpe dulu....pakai dulu spectra yang dah pon terbeli awal....cukup ke idak 6 bijik.....

p/s......Kak Zah misi dah pesan kat sku...hai...syah...hang nanti anak no.2...lagi penat le berulang ke spital....mau check bsp sampai ke malam....takpe kak zah....i tetap bersemangat....bersyukur dengan pemberian n kurniaannya......


ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...