Tuesday, February 2, 2010

Mari Aktifkan Blog Ini

Rupa-rupanya kita sudah menjangkau ke tahun 2010…cepatnye masa berlalu…serentak dengan itu..maka pertambahan umur pun berlaku…kire2 taun ni den sudah pon menjangkau 28 taun…auwww….macam tak percaya je teman...dan rupe2 nye teman sudah ada suami...auwww...lagi susah nak percaya....tapi percayalah...ada kawan-kawan kata...memang kite rasa tak percaya...sampailah nanti ada anak macam tak percaya...semua tak percaya....rasa jalan2 kadang2 macam tak percaya...eh...kite dah kawen ke????hehehe...itulah hakikat tahun 2010...anyway...i luv u darling kaki comelku....

Banyak azam2 taun baru aku....taun ni aku dah mula menulis segala2 yang aku perlu buat sehingga la maklumat2 penting ke dalam sebuah buku....termasuklah menu2 yang perlu aku masakkan untuk suami aku....supaya dapat disesuaikan lauk2 nye antara satu sama lain...dan supaya die tidak tercekik...hahaha...bukan pandai masak pon...ini semua aku belajar dari Kak Kamsiah....beliau akan mencatatkan semua perkara termasuklah pengajaran2 yang perlu dia pelajari...aku rase teruja untuk mempunyai buku semacam itu, jadi aku pon sekarang dah buat macam itu…..hehe…melalui buku itu walaupun kecik….tapi kite akan tahu bahawasanya manusia itu memangnye mudah lupa….anyway…thank you kakakku,kak kamsiah….you inspire me bebeh…mmuahhh….

Taun 2010 ni rasa macam nak selalu tulis blog…best jugak kan…mana tau blog ni boleh jadi tempat forum yang glemer2….especially berkongsi idea tentang pelbagai bende….tengok la azam ni kesampaian ke atau sekadar omongan kosong…just wait n see….

Tahun 2010 ini juga menyaksikan satu lagi perpindahan aku ke sekolah baru….sedihnye sebenarnye meninggalkan kakak2ku dari sekolah Sungai Haji Dorani tu…nanti aku upload kan gambo diorang…alahai…dalam hp suami den la pulek….sekarang ni bile pindah skolah baru…aku baru perasan….ada persamaan kebanyakan cecikgu dari SK ( 2 ) Simpang Lima dulu dengan cikgu2 SK Sungai Haji Dorani ni…well…to all my akak2 n abang2 n also adik2…I luv u all so much la…..terima kasih atas segala tunjuk ajar dan bimbingan yang diberikan sepanjang saya berkhidmat…sebenarnya….pengalaman tu memang ternyata tidak boleh dibeli dengan wang ringgit rupenye….pengalaman tu jugak la yang makin mematangkan diri kita dan semoga ia boleh memantapkan dan memperkasakan lagi apa yang ada….berfalsafah lak aku….

Sekian lama aku menjadi cikgu Bahasa Melayu…aku mengaku…aku cinta akan mata pelajaran Bahasa Melayu…setiap hari aku akan berusaha supaya aku mengajar dengan Bahasa Melayu yang baku dan sempurna tanpa campuran bahasa pasar…supaya aku sekurang2nye boleh menjadi role model pada anak murid…. Ni semua rentetan aku di pantau oleh Ketua Panitia Bahasa Melayu, Puan Jamaliah satu ketika dahulu….sebab aku mengajar…gunakan perkataan ok…n Kak Jamaliah telah menegur…jangan biasakan guna OK…gunakan BAIK….betul kan…kadang2 kita cikgu2 baru ni terlepas pandang…terima kasih banyak Kak Jamaliah….Kite ingat tau sampai sekarang…lagi2 masa tu dengar rakan seperjuangan disebelah…Cikgu Jamhariri guna baik…lagi la malunye ya amat….and sekarang no more ok di dalam kelas….semua baik bile bercakap dengan murid…..hehe….

Dan pada hari ini,aku telah dilamar untuk mengajar Bahasa Inggeris pulak di sekolah baru…walaupun pada hakikatnye…aku sudah pon mengajar Bahasa Melayu tahun 4…dan bermacam2 perancangan yang sedang aku rencanakan dalam fikiran ni…tengok murid-murid pon…adus….sayangnye nak lepaskan….teringin sangat nak melihat hasilnya…..Selama hampir 6 tahun berkecimpung dalam mata pelajaran Bahasa Melayu…sebenarnya terlalu banyak lagi yang nak aku belajar dan feel yang teramat sangat ni rasa sukar nak dilenyapkan begitu sahaja…..Bahasa Melayu sangatlah luas bidangnya…belum puas lagi aku teroka….namun…tak mengapa….apa salahnya pada aku…teringin jugak mencuba sesuatu yang baru…..moga2 aku berjaya la…..ni nak masuk balik ke tahap satu ni…dah seronok2 duduk taun 4…nak kene g taun 2 and 3 ni…tapi mesti mecabar kan….doa2kan lah aku selalu….

Anyway….nanti kite sambung lagi….tata…..

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...