Thursday, August 27, 2009

Kedatangan Ramadhan.....

Hari ni rasanya dah hari keenam umat Islam berpuasa...betul ke???
tapi aku tetap rasa biasa je..takde la penat sangat...ye la dah tau semua orang Islam satu dunia ni berpuasa...jadi kita pun rasa biasala...emmm...kalaulah seluruh hidup manusia diperintahkan untuk berpuasa pada siang hari....makananya...jimat la duit...hahaha...makan sekali je....

Bila bulan puasa je...mesti aku makan sikit...automatik agakna..tapi tak kurus-kurus jugak...woo adalah orang yang paling tensen sebab setiap kali dia masak nasi mesti tak habis...sebab aku memang ambik nasi sikit je...haha..pada aku...cukup la ada cekodok bawang...aku dah teramat berpuas hati dan merasai nikmatnya...

Tatkala ini..aku baru habis periksa.....periksa untuk cikgu-cikgu...btw...soklan memang senang...jawapan je susah....dah la kuar awal....hahaha...aku memang tak suka tukau2 jawapan...cukuplah sekali....

Walaubagaimanapun,aku sedang bersedih...apa tah salah aku pada seseorang itu...emmm...aku dibuatnya tak tau...padahal aku terhegeh-hegeh la...hon...nak bersalam...nak bersembang...tetapi dia telah menutup ruang tu buat aku...takpe la....itu takdir kesudahannya kot....

Yang penting,bila berjauhan dengan kak ina,rasa macam tak semangat je peksa...rupa2nya kak ina pun yang berjauhan dengan aku kuar awal dari dewan peperiksaan...rinduna aku pada kak ina....

Di kesempatan ini aku ingin mengucapkan selamat menjalani ibadah puasa dan mengutip pahala-pahala yang banyak ditawarkan di bulan ini...

ikan masak taucu

hari ni nak ke HUKM...babah warded(routine)..jadi pagi2 dah bangun masak untuk bwk bekal...hari ni turn kite tido ward teman babah...meh aj...